O súťaži

Hľadáme hviezdy medzi e‑shopmi!

ShopRoku hľadá už ôsmykrát najžiarivejšie hviezdy e‑shopového neba. Kto je najlepší, o tom rozhodujú reálni zákazníci a odborná porota. Vyhlasujeme najkvalitnejšie, najpopulárnejšie a najzaujímavejšie e‑shopy slovenského internetu za rok 2016.

Hlasovanie a registrácie do súťaží budú prebiehať od Decembra 2016 do Februára 2017.

Cena kvality

Cena zákazníkov, ktorou hodnotia svoje skúsenosti s nákupom v e‑shopoch za uplynulý rok. Minulý rok vzišiel víťaz zo 4 miliónov vyplnených dotazníkov. Vyhlásime víťaza a dvoch finalistov v 13 kategóriách a víťaza a finalistov v 38 podkategóriách. Súčasne vyhlásime absolútneho víťaza, teda najkvalitnejší e‑shop roku 2016.

Registrácia

Do Ceny kvality zapojujeme všetky e-shopy, ktoré využívajú službu Overené zákazníkmi a zároveň sú držiteľmi certifikátu tejto služby. Zapojené obchody majú možnosť si zvoliť kategóriu, v ktorej sa chcú o cenu uchádzať. Kategóriu je možné vybrať od 1. 12. 2016 do 31. 1. 2017, a to v administrácii obchodu na Heureka.sk v záložke Cena kvality. Pokiaľ si obchod kategóriu nezvolí, pridelíme mu ju. Vyhradzujeme si právo predradiť e‑shop do inej, vhodnejšej kategórie, pokiaľ zvolená kategória nebude korešpondovať s väčšinovým sortimentom, ktorý e‑shop predáva.

Hlasovanie

Hlasovania sa zúčastnia všetci zákazníci, ktorí behom súťažného obdobia, teda od 1. 1. 2016 do 31. 12. 2016 nakúpili a potom ohodnotili spokojnosť s nákupom cez dotazník spokojnosti v službe Overené zákazníkmi.

Vyhlásenie

Vyhlásení budú finalisti a víťazi jednotlivých podkategórií. Z týchto víťazov/finalistov vzniknú v jednotlivých hlavných kategóriách dvaja finalisti a jeden víťaz. Cenu dostane vždy víťaz hlavnej kategórie. Na záver vyhlásime z 13 víťazov hlavných kategórií absolútneho víťaza Ceny kvality. Všetci finalisti a víťazi sú oprávnení používať ikonku Finalista/Víťaz ShopRoku 2016 Cena Kvality v kategórii, v ktorej uspeli. Hodnotenie e-shopov prebieha na základe kritérií z dotazníku spokojnosti, najmä sa hľadí na: dodaciu dobu, percento odporúčajúcich zákazníkov, komunikácia obchodu, prehľadnosť webových stránok, ale aj počet hodnotení.

Súťažné kategórie

Pokiaľ si nie ste istý, kam váš e‑shop zaradiť, pozrite sa na obsah súťažných kategórií podľa nasledujúcej tabuľky.

    • Autodiely
    • Autodoplnky
    • Pneumatiky
    • Bytový textil a doplnky
    • Kuchyne
    • Kúpeľňa
    • Detský tovar
    • Dielňa
    • Nábytok
    • Stavebniny
    • Záhrada
    • Biela technika
    • Foto
    • TV, video, audio
    • Erotický tovar
    • Chovateľstvo
    • E-fajčenie a tabak
    • Galantéria
    • Hudobné nástroje
    • Rybárčenie
    • Kozmetika
    • Parfémy
    • Zdravie
    • Módne doplnky
    • Oblečenie
    • Obuv
    • Obchodné domy
    • Kancelárske potreby
    • Mobily a GPS
    • PC a príslušenstvo
    • PC hry a hracie zariadenia
    • Software
    • Tlačiarne a príslušenstvo
    • Darčeky a zábava
    • Filmy a hudba
    • Jedlo a nápoje
    • Knihy a e-čítanie
    • Zážitky
    • Fitness
    • Športová výživa
    • Športové vybavenie

Cena popularity

Cena internetových užívateľov, ktorí vyberajú svoje najobľúbenejšie e‑shopy roku 2016. Hlasovanie prebieha od 1. 12. 2016 do 28. 2. 2017. Vyhlásime jedného absolútneho víťaza s najväčším počtom hlasov a deväť finalistov. Výsledky zverejníme v marci 2017.

Registrácia

Do Ceny popularity nie je potrebné sa registrovať. E‑shopy môžu aktívne vyzývať svojich užívateľov k hlasovaniu napríklad skrz newslettere či bannery na svojom webe, prípadne inou formou reklamy (TV, rádio). Povolené sú tiež tzv. spotrebiteľské súťaže. Zakázané je najmä kupovanie hlasov prostredníctvom zliav na nákup v obchode a podmieňovanie hlasov zľavou či zvýhodnením na nákup v e-shope. Obchody, ktoré porušia podmienky, zo súťaže vyradíme.

Vyhlásime jedného absolútneho víťaza s najvyšším počtom hlasov a deväť finalistov.

Hlasovanie

V Cene popularity môže hlasovať každý internetový užívateľ, a to v období od 1. 12. 2016 do 28. 2. 2017. Stačí iba vybrať jeden až tri najobľúbenejšie e‑shopy, odoslať hlasovací formulár a potvrdiť svoje hlasovanie kliknutím na link, ktorý mu príde do e-mailu. V priebehu súťaže môže každý užívateľ hlasovať iba raz. Ďalšie hlasy od jedného užívateľa budeme ignorovať.

Vyhlásenie

Vyhlásených bude 9 finalistov a jeden absolútny víťaz. Všetci finalisti a víťaz sú oprávnení používať ikonku Finalista/Víťaz ShopRoku 2016 Cena Popularity.

Cena Heureky

Cena udelená odbornou porotou zloženou z predných osobností slovenského e-commerce trhu. O cenu sa môžu uchádzať e-shopy, ktoré sú niečím výnimočné, stojí za nimi zaujímavý príbeh, prispievajú k sociálnej integrácii, alebo sú akokoľvek unikátne. Vyhlásime víťaza a dvoch finalistov.

Registrácia

Registrácia do Ceny Heureky prebieha pomocou formuláru v období od 1. 12. 2016 do 31. 1. 2017. Registrovať e‑shop, ktorý je niečím zaujímavý, môže ktokoľvek — jeho prevádzkovateľ, jeho zákazník a podobne. Registrácia e‑shopu na Heureke nie je podmienkou. Pri vyplňovaní formuláru uveďte, kto e‑shop prihlasuje plus kontaktné údaje, link na e‑shop, stručný popis činnosti e‑shopu a informácie, čím je výnimočný a prečo by práve tento e‑shop mal vyhrať.

Hlasovanie

Po ukončení registrácií budú vybrané tie najzaujímavejšie projekty a zaradené do nominácie. Z nominovaných potom vyberie odborná porota dvoch finalistov a víťazný e‑shop, ktorý získa Cenu Heureky.

Vyhlásenie

Vyhlásení budú dva finalisti a jeden víťaz. Finalisti i víťaz sú oprávnení používať ikonku Finalista/Víťaz ShopRoku 2016 Cena Heureky.